تكنيك براي نوپردازي بهتر در نرم افزار Blender
۱-اندازه سايه (Shadow) را تغيير دهيد
اندازه Lamp شديدا روي رندر نهايي تاثير مي گذارد. سايه هاي نرم مي توانند اتمسفر آرام يا روشنايي روزهاي ابري (به طور مثال) را شبيه سازي كنند، در حاليكه سايه هاي تند مي توانند جزئيات را آشكار كنند و نور زننده و شديد روز (به طور مثال) را شبيه سازي كنند. تغيير اندازه لامپ مي تواند در فضاي صحنه تان تغيير ايجاد كند. يكبار امتحان كنيد!
۲- زياده روي نكنيد
يكي از اشتباهات متداولي كه افراد مبتدي مرتكب مي شوند، اينست كه سعي مي كنند هر چيزي را روشن كنند. نوردهي و روشن كردن بيش از حد صحنه، سايه ها كه نقش مهمي در طبيعي بودن صحنه دارند را حذف مي كند. به خاطر نبود آنها، نقاط هندسي از بين رفته و تصوير كاملا تخت مي شود (مثال بالا را ببينيد).
بنابراين به جاي هراس از سايه ها، از آنها استفاده كنيد! بررسي كنيد ببينيد چطور مي توانيد از سايه ها براي نشان دادن جزئيات استفاده كنيد يا چيزي با اهميت كمتر ايجاد كنيد.
نكته: صحنه را خيلي هم تيره نكنيد، چون انجام اين كار هم، به ويژه در صحنه هاي شبانه صحيح نيست.
۳-از رنگها استفاده كنيد
دليل ندارد كه همه نورها رنگ يكساني داشته باشند، مگر اينكه شما به دنبال ايجاد صحنه هايي به سبك فيلم نوآر يا با نماي سياه سفيد باشيد.
رنگها نه تنها پيام عاطفي قوي را به بينندگانتان مي رسانند، بلكه بخش مهمي از زندگي هستند!
تقريبا هيچ نوري در زندگي واقعي كاملا سفيد نيست (البته اين رنگ به طرز عجيبي بيشترين استفاده را در گرافيكهاي رايانه اي دارد). نور واقعي كه در درجه هاي كلوين اندازه گيري مي شود (البته افراد كمي اين را مي دانند) مي تواند مستقيما از Cycles با Blackbody node مورد استفاده قرار گيرد (Add>Converter>Blackbody).
برچسب: ،